Az 1986-tól 2011-ig sugárzott The Oprah Winfrey Show az amerikai televíziózás leghosszabb ideig futó, minden nap jelentkező beszélgetős műsora volt. Műsorvezetőjét, Oprah Winfrey-t az egyik legfontosabb és leggazdagabb médiaszereplővé tette, aki könyvklubot indított, amivel minden hónapra meghatározta, mi lesz bestseller: 2010-ben befejezett könyvklubozását most újrakezdi.
Azóta Oprah Winfrey kevesebbet van képernyőn, inkább saját csatornáját, a Discovery-birodalommal közösen elindított Oprah Winfrey Network működését vezényli. Műsorának egyik legsikeresebb része a könyvklub volt, amit most a modern kor szokásainak megfelelően az online közönség igényeit szeme előtt tartva épít újra.
A The Oprah Winfrey Show egyik jellegzetes része volt Oprah könyvklubja, azaz az Oprah's Book Club. Az 1996-ban indult adás azt tűzte ki célul, hogy minden hónapban egy új könyvet ismertet meg a nézőkkel, közösen olvasva és közösen megbeszélve az élményeket.
A klubban tizenöt év alatt hetven könyvet mutattak be, és következményként minden könyvnek ugrásszerűen megnőtt az eladási példányszáma - az ajánlott kiadványok Oprahnak köszönhetően összesen 55 millió példányban keltek el. (Az USA Today oldalán összegyűjtve találhatjátok az összes címet.) A hatás leírására egy külön kifejezés is született, az Oprah Effect.